پس از فیلمی که نشان می دهد مهاجران در دریا رها شده اند، یونان از یونان خواسته است تا کاوشگر را راه اندازی کند


پس از فیلمی که نشان می دهد مهاجران در دریا رها شده اند، یونان از یونان خواسته است تا کاوشگر را راه اندازی کند

دولت یونان همواره بدرفتاری با مهاجران را رد کرده است

کمیسیون اروپا از یونان خواسته است تا تحقیقاتی را درباره گزارش‌هایی مبنی بر رها شدن 12 مهاجر در دریا توسط گارد ساحلی یونان آغاز کند. این خبر برای اولین بار توسط نیویورک تایمز بر اساس فیلم ویدیویی اخراج اجباری پناهجویان از جمله نوزادی که به دنبال پناهگاهی در کشور بوده است را به تصویر می کشد.

این گروه از مهاجران بعداً توسط قایق های گارد ساحلی ترکیه نجات یافتند و اکنون در یک بازداشتگاه ترکیه به سر می برند. شانس پناهندگی در ترکیه بسیار اندک است بار گزارش شده است.

«خدمات من یک درخواست رسمی به مقامات یونانی ارسال کرده اند که این حادثه به طور کامل و مستقل بررسی شود. ایلوا یوهانسون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت، در توییتر گفت: ضروری است که مقامات یونانی نیز بر اساس مکانیسم نظارتی مستقل جدید، پیگیری مناسبی انجام دهند.

وی افزود: “کمیسیون اروپا آماده است تا اقدامات رسمی را در صورت لزوم انجام دهد.”

در ویدئویی که در 11 آوریل گرفته شده، پناهندگانی که به عنوان سومالیایی، اریتره ای و اتیوپیایی توصیف می شوند، نشان داده می شوند که با یک ون سفید رنگ به نقطه ای دورافتاده در جزیره دریای اژه قبل از سوار شدن به یک قایق بادی پرسرعت هدایت می شوند.

ما انتظار نداشتیم در آن روز زنده بمانیم. نعیما حسن عدن، یک جوان 27 ساله از سومالی، گفت: زمانی که آنها ما را روی قایق بادی می نشاندند، این کار را بدون هیچ ترحمی انجام دادند. روزنامه گاردین.

با این حال، دولت یونان به طور مداوم بدرفتاری با مهاجرانی که به سرزمین خود می رسند را رد کرده است. قابل ذکر است که بر اساس قوانین داخلی، اتحادیه اروپا و بین المللی، ممانعت از پناهندگی مهاجران در مرز غیرقانونی است.

سال‌هاست که فعالان و روزنامه‌نگاران ادعا می‌کنند که مقامات یونانی مهاجران را به‌طور غیرقانونی از مرزهای یونان بیرون می‌رانند، اما شواهد متقن و متقاطع بوده است. دولت همواره بدرفتاری با پناهجویان را رد کرده است و به این واقعیت اشاره می‌کند که بار نامتناسبی برای مدیریت مهاجران جدید به اروپا بر دوش دارد.نیویورک تایمز در بیانیه ای گفت.

اما ویدئوی ارائه شده توسط یک امدادگر اتریشی، فیاد ملا، که بیشتر دو سال و نیم گذشته را در این جزیره کار کرده و تلاش کرده است تخلفات علیه مهاجران را مستند کند، ممکن است شرم آورترین شواهدی باشد که تاکنون در مورد یونانی ها وجود دارد. نقض قوانین بین‌المللی و قوانین اتحادیه اروپا از سوی مقامات مربوط به نحوه برخورد با پناهجویان.»




دیدگاهتان را بنویسید