اوبر تنوع خود را به خاطر رویدادهای «مرا کارن صدا نکن» را رها می کند


اوبر تنوع خود را به خاطر رویدادهای «مرا کارن صدا نکن» را رها می کند

بو یانگ لی، رئیس تنوع، برابری و شمول اوبر

Uber Technologies، پلتفرم فناوری برای جابجایی افراد و اشیاء، بو یانگ لی، رئیس تنوع، برابری و شمول (DEI) خود را به دلیل شکایت کارمندان مبنی بر توهین‌آمیز بودن رویداد کارمندش، «مرا کارن صدا نکن» را به مرخصی گرفت. به افراد رنگین پوست، با توجه به مجله نیویورک تایمز.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، و نیکی کریشنامورتی، مدیر ارشد مردمی، هفته گذشته از بو یانگ لی، رئیس بخش تنوع، خواستند تا زمانی که مراحل بعدی را تعیین می‌کنیم، عقب‌نشینی کند و مرخصی بگیرد. برخی از کارمندان که توسط آنها مشاهده شد مجله نیویورک تایمز.

در این ایمیل آمده است: “شنیده ایم که بسیاری از شما از جلسه دیروز Moving Forward درد و ناراحتی دارید.” اگرچه قرار بود این یک گفتگو باشد، اما بدیهی است که کسانی که شرکت کردند احساس نمی کردند شنیده می شوند.

این خبرگزاری همچنین نوشت که نگرانی کارمندان بر روی یک جفت رویداد متمرکز شده است – یکی در ماه گذشته و دیگری چهارشنبه – که به عنوان “غواصی در طیف تجربیات زنان سفیدپوست آمریکایی” و شنیدن صدای زنان سفیدپوست که در اوبر کار می کنند، عنوان شد. با تمرکز بر “شخصیت “کارن”.

بر اساس دعوت نامه، قرار بود آنها یک «مکالمه باز و صادقانه درباره نژاد» باشند. اما کارگران در عوض احساس کردند که در مورد مشکلاتی که زنان سفیدپوست تجربه می‌کنند، صحبت می‌کنند، چرا «کارن» یک اصطلاح تحقیرآمیز است، و طبق پیام‌های ارسال شده در Slack، یک ابزار پیام‌رسانی در محل کار، لی نگرانی‌های آنها را نادیده می‌گیرد. توسط تایمز

بر اساس اخبار سی بی اسکلمه “کارن” پس از آنکه یک زن سفیدپوست در نیویورک به نام “امی کوپر” به دلیل تماس پلیس با مرد سیاه پوستی که در حال تماشای پرندگان در پارک بود و به دروغ او را به تهدید جانش متهم کرد، “سنترال پارک کارن” لقب گرفت، مورد توجه قرار گرفت. زمانی که از او خواست سگش را با رعایت قوانین محلی بند بیاورد.

کوپر متعاقباً از شغل خود در شرکت مدیریت سرمایه گذاری فرانکلین تمپلتون اخراج شد و کارفرمای سابق او در آن زمان گفت که “نژادپرستی از هر نوع را تحمل نمی کند.”

نام‌های دیگر، از جمله کن، چاد، و استیو نیز برای اشاره به مردان سفید پوستی استفاده شده است که رفتاری نژادپرستانه و ممتاز دارند.


دیدگاهتان را بنویسید