جو بایدن “دشمن دولت”: دونالد ترامپ پاسخ می دهد


جو بایدن

دونالد ترامپ گفت: «ما کسانی هستیم که سعی می کنیم دموکراسی خود را نجات دهیم، بسیار ساده است. (صف)

Wilkis Barre، ایالات متحده:

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، جانشین خود جو بایدن را در جریان تظاهرات روز شنبه در پنسیلوانیا، در حالی که حمله ماه گذشته FBI به خانه‌اش در فلوریدا را محکوم کرد، «دشمن ایالت» نامید.

ترامپ در اولین حضور علنی خود پس از حمله 8 آگوست، گفت که این جست و جو یک “حذف عدالت” است و هشدار داد که “تکثیقی مانند آن را که هیچکس ندیده است” در پی خواهد داشت.

ترامپ گفت: «هیچ نمونه واضح‌تر از تهدیدات واقعی آزادی آمریکا از همین چند هفته پیش وجود ندارد، زمانی که شاهد یکی از تکان‌دهنده‌ترین سوء استفاده‌ها از قدرت توسط هر دولت در تاریخ آمریکا بودیم».

پیشنهاد او مبنی بر اینکه دولت بایدن بر این حمله نظارت داشته است، برخلاف پروتکل‌های قدیمی است که وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی را مستقل از کاخ سفید عمل می‌کنند.

ترامپ در تظاهرات شهر ویلکس بار به هوادارانش گفت که «سوءاستفاده فاحش از قانون» منجر به «تکثیری خواهد شد که هیچ کس هرگز آن را ندیده است».

ترامپ همچنین به سخنرانی هفته جاری بایدن پاسخ داد که در آن رئیس‌جمهور گفت که سلف وی و حامیان جمهوری‌خواه «نماینده یک افراط‌گرایی هستند که پایه‌های جمهوری ما را تهدید می‌کند».

ترامپ خطاب به هوادارانش گفت: بایدن “بدترین، نفرت انگیزترین و تفرقه انگیزترین سخنرانی رئیس جمهور آمریکا را ایراد کرد.”

ترامپ گفت: “او دشمن دولت است. شما می خواهید این را بدانید.”

او با اشاره به جنبش «آمریکا را دوباره بزرگ کن» ادامه داد: «جمهوری خواهان در جنبش MAGA کسانی نیستند که سعی در تضعیف دموکراسی ما دارند.

او افزود: “ما کسانی هستیم که سعی می کنیم دموکراسی خود را نجات دهیم، بسیار ساده. خطر دموکراسی از چپ رادیکال می آید، نه از سمت راست.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)


دیدگاهتان را بنویسید