اوگنی مالولتکا اوکراینی برنده جایزه برتر عکاسی خبری ویزای طلا برای کار در حین محاصره ماریوپل شد


اوکراینی برنده جایزه برتر عکاسی خبری برای کار در حین محاصره ماریوپل شد

جنگ روسیه و اوکراین یکی از موضوعات غالب در جشنواره بین المللی عکاسی خبری بوده است.

پرپینیان، فرانسه:

عکاس خبری اوکراینی، اوگنی مالولتکا، برنده ویزا طلا، یکی از معتبرترین جوایز این حرفه در روز شنبه، برای کارش در طول محاصره ویرانگر ماریوپل توسط روسیه شد.

مالولتکا که به وضوح متحرک بود، جایزه خود را در مراسمی در شهر پرپینیان در جنوب فرانسه به مردم اوکراین تقدیم کرد.

این روزنامه‌نگار 35 ساله که برای خبرگزاری آسوشیتدپرس کار می‌کند، همراه با همکارش در AP، روزنامه‌نگار ویدئویی مستیسلاو چرنوف، یکی از اولین روزنامه‌نگارانی بودند که در 23 فوریه، یک ساعت قبل از سقوط اولین بمب‌های روسیه وارد ماریوپل شدند. .

او همچنین یکی از آخرین افرادی بود که این شهر را ترک کرد و سرانجام در 15 مارس شهر را ترک کرد و در آن زمان تقریباً به طور کامل توسط گلوله باران روسیه ویران شده بود.

او به خبرگزاری فرانسه گفت، آن 20 روزی که او در آنجا گذراند، مانند یک روز طولانی و پایان ناپذیر بود که “بدتر و بدتر می شد”.

تصاویر او وحشت کامل درگیری را در آنجا نشان می‌داد: کودکانی که در حین محاصره کشته شدند، زنان باردار به شدت در میان ویرانه‌های ساختمان‌های بمب‌گذاری‌شده دراز کشیده بودند، گورهای مشترک عجولانه بداهه‌سازی شده بودند.

بمباران این شهر بندری 400000 نفری توسط روسیه، به ویژه ضربه مستقیم به یک بیمارستان زایمان، خشم در سراسر جهان را برانگیخت.

دو عکاس دیگر که نامزد شده بودند، دانیل برهولاک، استرالیایی الاصل اوکراینی، برای «مردم اینجا زندگی می کردند»، گزارش او برای نیویورک تایمز در مورد قتل عام غیرنظامیان در بوچا، در حومه کیف بودند. و مأموریت مارکوس یام برای لس آنجلس تایمز: “سقوط افغانستان”.

جنگ در اوکراین یکی از موضوعات غالب در جشنواره بین المللی عکاسی خبری بود که در 27 اوت افتتاح شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)


دیدگاهتان را بنویسید