مردی در روش “برگشت سن” خون را با پدر و پسرش تعویض می کند


مردی در روش

برایان جانسون، 45 ساله، یک کارآفرین فناوری است.

همانطور که فعالیت های خانوادگی سرگرم کننده پیش می رود، این یکی بسیار زیبا است.

در 3 آوریل، برایان جانسون، کارآفرین فناوری، 45 ساله، به همراه پدر 70 ساله اش ریچارد و پسر 17 ساله اش، تالمیج، در یک کلینیک خدمات بهداشتی در نزدیکی دالاس ظاهر می شوند. آن‌ها صبح زود می‌رسند و در طول چند ساعت، مردان (و پسر) درگیر تعویض سه نسلی پلاسمای خونشان می‌شوند.

Talmage ابتدا یک لیتر از خون خود را جدا می کند و از طریق یک دستگاه به قطعات قطعه ای آن تبدیل می شود – دسته ای از پلاسمای مایع و سپس دسته ای از گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها. برایان در مرحله بعد تحت همین فرآیند قرار می گیرد و سپس یک روش اضافی انجام می دهد که در آن پلاسمای پسرش وارد رگ های خودش می شود. ریچارد آخرین می‌رود و پلاسمای برایان را پس از اینکه با تخلیه خون خود جا برای مایعات باز می‌کند، دریافت می‌کند.

در این مرحله، احتمالاً سؤالات زیادی دارید. یکی ممکن است این باشد: آیا این مانند چیز “پسر خونی” است؟ و بله، دقیقاً شبیه چیز پسر خونی است.

شیفتگی طولانی مدت مردم در مورد داستان هایی از انواع فناوری های ثروتمند وجود دارد که مایعات بدن گرانبهای افراد جوان را به خود تزریق می کنند. آزمایش‌ها روی موش‌ها نشان می‌دهد که جوندگان مسن‌تر با جذب نیروی حیاتی همتایان جوان‌تر خود، اثرات جوان‌سازی را تجربه می‌کنند. با الهام از این نتایج، برخی از مردم ترجیح داده اند روی خود آزمایش کنند و از این چشمه جوانی با صدای خون آشام بهره ببرند – اگرچه، باید توجه داشت، علم در اینجا چیزی جز ثابت نیست.

برای جانسون، تبادل پلاسما یک اتفاق غیرعادی نیست. او چندین ماه متوالی به کلینیک منطقه دالاس رفته است و پلاسما را نه از یکی از اعضای خانواده، بلکه از یک اهداکننده جوان و ناشناس دریافت کرده است. جانسون اهداکننده را به دقت غربالگری کرد تا مطمئن شود که فرد دارای شاخص توده بدنی ایده آل، سبک زندگی سالم و عاری از بیماری است.

جانسون به عنوان رئیس سابق Braintree، یک شرکت پرداخت دیجیتال که مالک Venmo بود، در زمینه فناوری نامی برای خود دست و پا کرد. او پس از فروش این سرمایه‌گذاری، ثروتی به جیب زد و کرنل، یک شرکت رابط مغز و ماشین را راه‌اندازی کرد. با این حال، اخیراً او از طریق چیزی به نام Project Blueprint روی بدن خود متمرکز شده است.

همانطور که بلومبرگ بیزینس ویک در ژانویه گزارش داد، جانسون میلیون‌ها دلار در سال برای تشخیص‌ها و درمان‌های پزشکی همراه با یک رژیم غذایی دقیق و دقیق از خوردن، خوابیدن و ورزش هزینه می‌کند تا ببیند آیا می‌تواند روند پیری را کند و شاید حتی معکوس کند یا خیر. او تیمی از پزشکان دارد که در این تلاش کمک می کنند. از طریق بلوپرینت، جانسون اکثریت قریب به اتفاق روش ها و نتایج خود را منتشر می کند، امیدوار است که دیگران بتوانند کار او را ارزیابی کنند و از آن بهره ببرند.

در طب سنتی از دم کرده پلاسما برای درمان بیماری های مختلف از جمله بیماری های کبدی، سوختگی ها و اختلالات خونی استفاده می شود. در طول همه گیری کووید-19، مبادله پلاسما وارد گفتمان جریان اصلی شد. به برخی از بیماران کووید پلاسمای افرادی که از این بیماری بهبود یافته بودند و آنتی بادی در سیستم آنها نشان داده شد، داده شد، اگرچه سازمان بهداشت جهانی در سال 2021 توصیه کرد که این عمل را ممنوع کند.

مفهوم استفاده از پلاسما به‌عنوان یک درمان جوان‌سازی پس از آزمایش‌هایی که در آن دانشمندان به معنای واقعی کلمه موش‌های مسن‌تر و جوان‌تر را به هم می‌دوختند و به آنها اجازه می‌داد سیستم‌های گردش خون مشترک داشته باشند، مورد توجه قرار گرفت. افراد مسن تر بهبود عملکرد شناختی، متابولیسم و ​​ساختار استخوان را نشان دادند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اهدای مکرر خون می‌تواند اثرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد، زیرا بدن شما سلول‌ها و مایعات جدید تولید می‌کند.

مطالعات انسانی با این فناوری نادر است. این داده‌های موش‌ها را برای دانشمندان و علاقه‌مندان به‌جا گذاشته است که بسیاری از محققان آن را غیرقطعی می‌دانند. برخی از محققان در تحلیل زمینه طول عمر نسبت به پیگیری تزریق پلاسما انتخابی در میان افراد سالم احتیاط می کنند. چارلز برنر، بیوشیمیدان مرکز ملی پزشکی شهر امید در لس آنجلس، می گوید: «ما به اندازه کافی یاد نگرفته ایم که نشان دهیم این یک درمان انسانی قابل قبول برای هر چیزی است. از نظر من، این کار ناخوشایند، بدون شواهد و نسبتاً خطرناک است.»

با این حال، تیم پزشکی جانسون این روش را به عنوان یک درمان احتمالی برای زوال شناختی و شاید برای جلوگیری از بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر تایید کرده است. از آنجایی که جانسون عملکرد خون، مغز و اندام خود را با جزئیات طاقت‌فرسا اندازه‌گیری می‌کند، امیدوار است بتواند هر گونه تغییری را که در نتیجه انتقال خون اتفاق می‌افتد، کمیت کند. جانسون مانند تعدادی از روش‌های دیگری که دنبال می‌کند، بدن خود را به علم سپرده است تا مرزهای فناوری طول عمر را پشت سر بگذارد و سعی کند معیارهای محکمی را به اقدامات سلامتی خود اضافه کند. جانسون در کلینیک می گوید: «ما ابتدا از شواهد شروع می کنیم. “ما هیچ کاری بر اساس احساس انجام نمی دهیم.”

به اصطلاح انگ پسر خونی در مورد تزریق پلاسمای متمرکز بر طول عمر به این معنی است که تعداد کمی از افرادی که این درمان را دنبال می کنند آشکارا درباره آن صحبت می کنند. علاوه بر کیفیت خون آشام آشکار در فرآیند، مکانیک می تواند نخبه گرایانه و ناخوشایند به نظر برسد. در بیشتر موارد، یک فرد ثروتمندتر پلاسمای یک فرد بسیار جوان تر و کم برخوردار را دریافت می کند. اهداکنندگان پلاسما معمولاً حدود 100 دلار کارت هدیه برای روشی که تقریباً 5500 دلار هزینه دارد، دریافت می کنند.

مدت زمان لازم برای تعویض پلاسما متفاوت است. جانسون به طور معمول یک لیتر خون را دفع می کند و همان مقدار را در پلاسما دریافت می کند، که با این موارد بسیار زیاد است. (بدن انسان حدود پنج لیتر خون دارد.) جانسون با همکاری با فلبوتومیست خود برای ایجاد تغییراتی در سرعت جریان دستگاه و اندازه سوزن در طول کشیدن پلاسما، مدت زمان این فرآیند را به حدوداً کاهش داده است. 80 دقیقه

کلینیک منتخب او Resurgence Wellness نام دارد که خود را به عنوان یک آبگرم پزشکی معرفی می کند. ساختمان این شرکت در حومه دالاس واقع شده است و ظاهری تمیز و مدرن دارد. مجموعه‌ای از مجموعه‌ها برای روش‌های مختلف، از درمان‌های هورمونی گرفته تا «تجسم‌سازی بدن» برای خلاص شدن از برآمدگی‌های چربی و تزریق‌های پلاسمای غنی از پلاکت برای مواردی مانند زانو درد دارد. ویدئویی که در راهرو پخش می‌شود، بازیگران یک کلینیک پزشکی آینده‌نگر را نشان می‌دهد که در آن بیماران با بدن‌های پوشیده از الکترود قبل از تنظیم، اسکن و تجزیه و تحلیل می‌شوند.

پیش از روز خانواده اش در کلینیک، جانسون با پسر و پدرش و سایر اعضای تیم Blueprint جشن می گیرد. همه برای صرف صبحانه سالم در لابی یک هتل مجلل جمع می شوند. اگر کسی در گروه دلهره دارد، آن بزرگ‌ترین جانسون است. ریچارد اهل یوتا است و خاطرنشان می‌کند که او کاملاً محافظه‌کار است و دوستان بسیار محافظه‌کاری دارد که فکر می‌کنند او از انجام چنین کاری دیوانه است. ریچارد همچنین نگران است که رگ هایش در طول این فرآیند فرو بریزد و ممکن است همه را ناامید کند. ریچارد می‌گوید: «اینجا کمی جهش ایمان است.

دو سال پیش، ریچارد متوجه کاهش قابل توجهی در سلامت کلی و عملکرد ذهنی خود در وظایف کاری شد. اگرچه او قد متوسطی دارد، اما وزنش به 280 پوند رسید و صبح‌ها بیرون آمدن از رختخواب برایش دردناک بود. در کار خود به عنوان وکیل، او در به خاطر سپردن موارد برای خلاصه های حقوقی مشکل داشت. او از شش ماه پیش شروع به دنبال کردن بیشتر برنامه بلوپرینت کرد و بر ورزش منظم، خوردن سبزیجات و مصرف برخی مکمل ها تمرکز کرد. او با کاهش وزن 50 پوندی می‌گوید که در توصیفی که تقریباً شبیه یک آگهی تبلیغاتی کاهش وزن به نظر می‌رسد، احساس تیز و پرانرژی می‌کند: “اکنون، بهترین کاری را که تا به حال انجام داده‌ام انجام می‌دهم.”

اغلب، این والدین هستند که برای فرزندان خود فداکاری می کنند، اما نقش ها در این مورد به شدت معکوس می شوند. Talmage، یک مدل سلامت، کمترین سود را دارد زیرا مایعات دیگران را دریافت نمی کند. برایان از دریافت پلاسمای یک فرد جوان تر سود می برد و ریچارد پلاسمای برایان را دریافت می کند که به گفته او یکی از سالم ترین بزرگسالان روی زمین است. ریچارد می گوید: «بله، من در لاتاری برنده شدم. به دست آوردن این حجم از او باید فایده ای داشته باشد.»

در گذشته، برایان و ریچارد روابط پر فراز و نشیب و گاهی دشواری داشتند. ریچارد از برخی از اعضای خانواده جانسون دور شد. او تبادل پلاسما را به عنوان یک تجدید خانوادگی و تعمیق پیوند خود با برایان می بیند. احساسات او فقط در طول روز به فشار می‌افزاید، زیرا منتظر نوبت خود است.

Talmage آن را مانند یک حرفه ای کنترل می کند، و پلاسمای او زرد روشن است و ویژگی های پلاسمای پلاتونی را برای یک فرد جوان و سالم روشن می کند. برایان به کمال نزدیک است. او با اشاره به یک ظرف استوانه‌ای پلاستیکی پر از پلاسمای خود می‌گوید: «هی، این را نگاه کن.» “اینجوری میشه فهمید که من کلاهبردارم یا نه. رنگش خوبه. بکر.” در پس‌زمینه، یکی از اعضای تیم برایان صدای جیر جیر می‌زند: «اوه، به نظر طلایی می‌آید».

هر جشنی به چهره ریچارد وحشت می افزاید. او با صدای بلند تعجب می کند که آیا پلاسمای او ممکن است یک آشفتگی تاریک و ابری ایجاد کند. این ناخوشایند است که در اتاقی مملو از کاوشگران طول عمر محدود به ماهیچه ها، مسن ترین و کم سلامت ترین فرد باشید. بدتر از آن، اگر رگ او فرو بریزد، این لحظه – این لحظه بسیار گران – بیهوده خواهد بود.

در پایان، رگ ریچارد پابرجاست، اگرچه پلاسمای مایل به قرمز و کدر او مطمئناً به اندازه رگ های خانواده اش درخشان نیست. پس از تخلیه، ریچارد شروع به دریافت پلاسمای برایان در حالی که برایان، تالمیج و اعضای تیم تماشا می کنند، می شود. برخی در تکیه‌گاه‌های مشکی و چرم مصنوعی می‌نشینند و برخی دیگر نزدیک دیوار ایستاده‌اند.

چشمان ریچارد با اشک شروع می شود. او در مورد بخشش گوشت صحبت می کند و به همان اندازه که یک تجربه احساسی است به عنوان یک تجربه فیزیکی. ریچارد می‌گوید: «نمی‌دانم هر چیزی که می‌گویم منطقی است یا نه». “من احساس آرامش می کنم.” برایان لبخند می زند و به شوخی پاسخ می دهد: “تو تحت تاثیر پلاسما هستی.”

هنوز مشخص نیست که آیا این اثرات مثبتی بر سلامتی خواهد داشت یا خیر. برنر، بیوشیمی‌دان، پیشنهاد می‌کند که هر کسی که این نوع روش را در نظر می‌گیرد، احتمالاً با رفتن به یک پیاده‌روی خوب و طولانی، بسیار بهتر خواهد بود. او می‌گوید: «افرادی که به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند و دم‌نوش‌های ضد پیری می‌خواهند، اساساً مشکل اضطراب دارند. آنها در مورد مرگ و میر خود مشکل اضطراب دارند.

جانسون از زمانی که برای اولین بار در مورد پروژه بلوپرینت به طور علنی صحبت کرد، با موجی از انتقادات مواجه شد. او معتقد است که انجام کاری مانند تعویض پلاسمای سه نسلی – و دعوت از یک خبرنگار برای مشاهده آن – بخشی از فرآیندی است که هم از نظر بدن ممکن و مفید است و هم ذهن مردم را به سمت ایده های جدید باز می کند. او می‌گوید مهم، داده‌ها است. او قول می دهد که همه آن را در ماه های آینده منتشر کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)


دیدگاهتان را بنویسید